logotype

Profile

Sekolah Darma Bangsa is a “Non-Secular” National Plus School of International insightful in the Lampung Province, conducting Early Education (Kindergarten) Primary Education (elementary school) and Secondary Education (junior high school and high school).

Bolder Theme, for your corporate site

Vision

Building lifelong learners for the 21st century who are “Smart”, “Dynamic” and “Bright”

Mission

To instill students with knowledge and skills to become creative citizens locally and globally through the dedication of caring and professional staff in an attractive, stimulating, bilingual, learner-centered, and technology-rich school environment.

Bolder Theme, for your corporate site

Curriculum

Conducts Early Education (Kindergarten) using the Montessori Method, Primary Education (elementary school) uses Cambridge and the Indonesian National Curriculum, Secondary Education (junior high school and high school) using Cambridge and the Indonesian National Curriculum. SDB offers ICAS (International Competition and Assessments for Schools) sponsored by the University of North South Wales, Australia.

Bolder Theme, for your corporate site

Facilities

Sekolah Darma Bangsa offers modern air-conditioned classrooms, swimming pool, basketball court, playground, multi-function room, several laboratories, modern ICT labs, and WiFi to provide International academic and non-academic support for students.

Bolder Theme, for your corporate site

Achievements

Sekolah Darma Bangsa students have been universally recognized by the Lampung province, nationally and internationally for academic and non-academic achievements. In our view all SDB students are “WINNERS”.

Bolder Theme, for your corporate site

Sekolah Darma Bangsa Terlisensi Google Education

Hampir semua sekolah di Indonesia maupun di negara lain saat ini menghentikan kegiatan belajar di sekolah dan menggantinya dengan kegiatan belajar online dari rumah di karenakan pandemi covid – 19. Keadaan ini akan terus berlangsung sampai situasi dinyatakan telah aman oleh Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan untuk siswa dan guru melakukan kegiatan tatap muka disekolah. Mensiasati hal ini dan dalam rangka tetap memberikan pendidikan terbaik bagi para siswanya, lewat tim IT sekolah, SDB berhasil mendapatkan lisensi penggunaan Google Suite For Education dari perusahaan Google.

Ada banyak sekali manfaat yang bisa sekolah dapatkan dengan mendapatkan lisensi di Google for Educatioan. Semua layanan yang diberikan oleh Google ini sangat membantu guru dan siswa dalam proses belajar lewat aplikasi Google Classroom, Google Meet, dll dengan Ruang penyimpanan unlimited (tanpa batas). Dengan fitur-fitur penunjang yang lengkap, setiap siswa dan guru mendapatkan email dengan domain nama sekolah seperti This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. yang didukung oleh Google Apps seperti Google Drive, Google Docs, Google Sheet, dan lainnya. Email dengan format This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. membuat semua pihak yang terlibat lebih mudah dalam berkomunikasi. Selain itu, layanan Google Classroom yang digunakan juga memungkinkan Guru dan murid dapat berinteraksi dimanapun dan kapanpun tanpa dikenakan biaya.

Sekolah Darma Bangsa terus berkembang mengikuti perkembangan zaman dan selalu beradaptasi dengan keadaan. School From Home atau kegiatan belajar dari rumah yang saat ini terjadipun tidak menjadi sebuah hambatan untuk SDB terus memberikan layanan terbaik untuk siswa-siswinya. Smart, Dynamic and Bright!

Share This Content

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

SDB Random Video

2012 -2024  Sekolah Darma Bangsa
Jl. Z.A. Pagar Alam No.93A Rajabasa, Bandar Lampung | Tlp: 0721-700931 | Fax: 0721-771556 | Kode Pos: 35142