logotype

Profile

Sekolah Darma Bangsa is a “Non-Secular” National Plus School of International insightful in the Lampung Province, conducting Early Education (Kindergarten) Primary Education (elementary school) and Secondary Education (junior high school and high school).

Bolder Theme, for your corporate site

Vision

Building lifelong learners for the 21st century who are “Smart”, “Dynamic” and “Bright”

Mission

To instill students with knowledge and skills to become creative citizens locally and globally through the dedication of caring and professional staff in an attractive, stimulating, bilingual, learner-centered, and technology-rich school environment.

Bolder Theme, for your corporate site

Curriculum

Conducts Early Education (Kindergarten) using the Montessori Method, Primary Education (elementary school) uses Cambridge and the Indonesian National Curriculum, Secondary Education (junior high school and high school) using Cambridge and the Indonesian National Curriculum. SDB offers ICAS (International Competition and Assessments for Schools) sponsored by the University of North South Wales, Australia.

Bolder Theme, for your corporate site

Facilities

Sekolah Darma Bangsa offers modern air-conditioned classrooms, swimming pool, basketball court, playground, multi-function room, several laboratories, modern ICT labs, and WiFi to provide International academic and non-academic support for students.

Bolder Theme, for your corporate site

Achievements

Sekolah Darma Bangsa students have been universally recognized by the Lampung province, nationally and internationally for academic and non-academic achievements. In our view all SDB students are “WINNERS”.

Bolder Theme, for your corporate site

SDB Idul Adha 1437 H - Berbagi Itu Indah

Alunan gema suara takbir berkumandang di Sekolah Darma Bangsa dalam memeriahkan perayaan Idul Adha 1437H. Sekolah Darma Bangsa, Bandar Lampung, Lampung, Indonesia. Pada tanggal 13 September 2016 Sekolah Darma Bangsa melaksanakan kegiatan penyembelihan hewan kurban yang dilaksanakan di lapangan sekolah. Hewan kurban yang disembelih adalah 2 ekor sapi dan 3 ekor kambing dari sumbangan sekolah, guru, karyawan, orangtua dan siswa-siswi Sekolah Darma Bangsa.

Kegiatan Penyembelihan hewan Qurban  adalah kegiatan rutin tahunan yang sudah menjadi  tradisi, selain merupakan ibadah yang harus terus dijaga dan dilestarikan karena memiliki makna yang dalam yaitu bukan hanya meningkatkan hubungan Vertikal dengan Tuhan Yang Maha Kuasa, tetapi juga meningkatkan Ukhuwah, meningkatkan hubungan horizontal dengan sesama.

Kegiatan ini dimulai dengan acara ceramah agama tentang makna hari raya Idul Qurban. Adapun yang memberikan ceramah tingkat SMP adalah Muhammad Iqbal dan Faisal Abung dari kelas sirius dan di tingkat SMA adalah Muhammad Rizky dan Muhammad Nozky dari kelas Avicenna, kemudian siswa siswi Sekolah Darma Bangsa berkumpul di lapangan untuk menyaksikan proses penyembelihan hewan Qurban. Para siswa sangat antusias dalam memeriahkan kegiatan ini karena mereka juga bisa belajar tentang anatomi bagian tubuh binatang yang dijelaskan oleh guru biologi.

Setelah proses pemotongan hewan qurban selesai para siswa siswi OSIS SMP dan SMA  Sekolah Darma Bangsa ikut serta dalam pembagian daging ke warga kurang mampu dan pedagang sekitar Sekolah Darma Bangsa, panti asuhan Al Bussainah, Panti Asuhan Kemala Puji, SLB Bina Insani. Kegiatan ini dimaksudkan untuk meningkatkan ketakwaan kepada Tuhan Yang Maha Esa, Syiar agama, menumbuhkan Solidaritas sosial ukhwah islamiah dan mengajarkan kepada mereka arti kesederhanaan untuk berbagi terhadap sesama tanpa membedakan satu sama lain.

Written By : Robini Atmawijaya, S.PdI. (Islam Religion Teacher)

Untuk foto dokumentasi acara SDB Idul Adha 1437 H, silahkan klik disini!

Share This Content

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

SDB Random Video

2012 -2024  Sekolah Darma Bangsa
Jl. Z.A. Pagar Alam No.93A Rajabasa, Bandar Lampung | Tlp: 0721-700931 | Fax: 0721-771556 | Kode Pos: 35142