logotype

Profile

Sekolah Darma Bangsa is a “Non-Secular” National Plus School of International insightful in the Lampung Province, conducting Early Education (Kindergarten) Primary Education (elementary school) and Secondary Education (junior high school and high school).

Bolder Theme, for your corporate site

Vision

Building lifelong learners for the 21st century who are “Smart”, “Dynamic” and “Bright”

Mission

To instill students with knowledge and skills to become creative citizens locally and globally through the dedication of caring and professional staff in an attractive, stimulating, bilingual, learner-centered, and technology-rich school environment.

Bolder Theme, for your corporate site

Curriculum

Conducts Early Education (Kindergarten) using the Montessori Method, Primary Education (elementary school) uses Cambridge and the Indonesian National Curriculum, Secondary Education (junior high school and high school) using Cambridge and the Indonesian National Curriculum. SDB offers ICAS (International Competition and Assessments for Schools) sponsored by the University of North South Wales, Australia.

Bolder Theme, for your corporate site

Facilities

Sekolah Darma Bangsa offers modern air-conditioned classrooms, swimming pool, basketball court, playground, multi-function room, several laboratories, modern ICT labs, and WiFi to provide International academic and non-academic support for students.

Bolder Theme, for your corporate site

Achievements

Sekolah Darma Bangsa students have been universally recognized by the Lampung province, nationally and internationally for academic and non-academic achievements. In our view all SDB students are “WINNERS”.

Bolder Theme, for your corporate site

Closing Semester, Christmas and New Year Cellebration

Charity adalah salah satu kegiatan peduli sesama yang selalu dilaksanakan di Sekolah Darma Bangsa, Bandar Lampung, Lampung, Indonesia. Kali ini bertepatan dengan penghujung kegiatan di semester ganjil tahun pelajaran 2015/2016 & perayaan Natal. Selain mengadakan Sports Day untuk seluruh warga SDB yang bertujuan untuk membangun semangat sportifitas dan silaturahim, SDB juga mengadakan Kegiatan Amal untuk membantu warga yang kurang mampu yang dikemas dalam acara “Closing Semester and Christmas Celebration”.

Acara ini sangat menarik antuisas siswa-siswa terutama para orang tua yang juga mendukung penuh acara ini. “Semua merespon postif, semua bisa kompak untuk menyukseskan acara ini. Para parents yang turut berkontribusi banyak dalam kegiatan amal ini kami mengucapkan terima kasih. Selain salah satu acara penutupan semester, acara amal ini dapat memupuk jiwa peduli, solidaritas dan toleransi antar sesama makhluk ciptaan tuhan” Ujar Ms Ratna selaku salah satu PIC Event Kali ini. Seluruh warga SDB secara sukarela mengumpulkan dana dan barang-barang penunjang yang akan disalurkan. Rencananya seluruh dana dan barang-barang yang sudah dikumpulkan dan dipersiapkan akan di bagikan ke beberapa panti di Bandar Lampung. Panti-panti tersebut diantaranya adalah Panti Jompo Eben Heizer di Teluk Betung, Panti asuhan Kasih Nusantara di Sukarame, dan anak-anak penyandang cacat di Sekolah Luar Biasa Bina Insani di Labuhan Ratu. Sumbangan ini secara langsung diberikan oleh guru-guru, karyawan, dan siswa-siswa dari NTK – SD – SMP dan SMA.

Selain itu, untuk menambah semarak kegiatan penutupan semester ganjil tahun ini juga dilengkapi dengan performance dari seluruh siswa-siswi Sekolah Darma Bangsa dengan mengundang beberapa panti asuhan dan perwakilan pihak-pihak terkait untuk menyaksikan performance mereka di Hall Lantai 5 Sekolah Darma Bangsa.

By : Bernarda Isti Wahyuwardani, S.Pd. (SMP Teacher) 

Foto Kegiatan Closing Semester, Christmas and New Year Cellebration klik disini!

Share This Content

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

SDB Random Video

2012 -2024  Sekolah Darma Bangsa
Jl. Z.A. Pagar Alam No.93A Rajabasa, Bandar Lampung | Tlp: 0721-700931 | Fax: 0721-771556 | Kode Pos: 35142